Słowo może brzmieć zawile, ale mamy z nim dzisiaj do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie praktykowany handel drogą elektroniczną. Najbardziej znaną jego formą są na pewno sklepy online. To te działania, które sprzyjają nawiązywaniu umów handlowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowe urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to zasadne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie może ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów online. W licznych przypadkach transakcje handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie produktu i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, realizuje się w sposób tradycyjny lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się wyrób, płaci za towar i w ten sam sposób się go dostaje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, o czym decydują głównie plusy, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla handlujących. Lepsze możliwości wyboru, kiedy chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też negatywne strony. Najczęściej tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne sprawdzenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego wlicza się też słaby kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl